Kunderne har udpeget Coop 365 som nr. 1 på nyskabende indenfor dagligvarer.

Det er analysefirmaet AIM Create, der netop har offentliggjort sin årlige brand Focus-måling, hvor forbrugerne vurderer 49 mærker i dagligvarehandlen. I årets måling topper Coop365 denne liste på parameteren ”Nyskabende”.

Coop365 er en serie af ansvarlige varer i Fakta og på Coop.dk MAD. Den har de seneste år været en salgsraket, som f.eks. har drevet en meget stor stigning i salget af økologiske varer i Fakta. Men det er nu også navnet på helt ny kæde.

”Forbrugernes positive opfattelse af 365-brandet været en stærk inspiration for os i navngivningen af vores nye kæde af lavprissupermarkeder, og det er glædeligt at eksterne målinger bekræfter den styrke og vitalitet, vi også selv har konstateret omkring 365-varekonceptet,” siger koncerndirektør Jens Visholm, Coop.

Coop365 blev skabt som et nyt varekoncept til fakta-kæden med fokus på økologi og fravalg af skadelig kemi til særdeles attraktive priser – og er nu altså også er blevet til en helt ny lavpriskæde med samme navn, Coop365.

Det ser ud til at succesen er smittende: I løbet af de seneste 6 måneder har Coop åbnet 28 testbutikker i den nye kæde, og endnu flere er på vej som følge af en meget positiv modtagelse hos kunderne. I dag åbner således tre butikker i Assens, Hørve og Farsø.

Kædedirektør Thomas Nielsen, Fakta og Coop365:

”Varekonceptet 365 spiller en væsentlig rolle i sortimentet i både fakta og vores nye 365-lavprisbutikker, og både salgstal og kundemålinger viser, at vi har fat i noget godt hér. Innovation er vigtigt i den stærke konkurrence, vi ser i markedet, og det er også årsagen til den positive kundefeedback, vi får i 365-butikkerne.

Samtidig glæder jeg mig over, at vores indsats med innovation på alle parametre både bekræfter eksisterende ledere og medarbejdere i at have valgt den rigtige arbejdsplads – og også har medfører en nærmes eksplosiv stigning antallet af henvendelser om at komme med på holdet hos os. ”

Coop365 er i gang med at rekruttere butikschefer og partnere til de mange nye butikker, der er i støbeskeen. Antallet af interesserede og ansøgninger til at blive en del af butiksledelsen i Coop 365 er mere end 5-doblet målt mod tidligere perioder.

0 0 stemmer
Artikel Rating
Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer