Danskerne kan nu støtte landets caféer, barer og restauranter allerede inden de åbner ved at fylde digitale ølfustager med den øl, de køber i supermarkedet. Carlsberg støtter projektet med 50.000 gratis fadøl.

En stor del af Carlsbergs produktion på bryggeriet i Fredericia er omstillet til fremstilling af alkoholbase, og Carlsbergfordene har doneret 95 millioner til aktiviteter der kan bekæmpe coronavirus (COVID-19). Nu lancerer Carlsberg et nyt projekt – ”Adopt a Keg” – eller på dansk: øl-for-øl.

Ideen er, at danskerne kan fylde deres egen digitale øltønde med det øl, de køber i det lokale supermarked og dermed spare op til gratis fadøl, når samfundet åbner igen og dermed hjælpe udskænkningsstederne med en succesfuld genåbning.

”Konceptet er kort sagt en øl for øl. Når du drikker en Carlsberg, hvad enten det er en Pilsner, Humle, 1883 eller en alkoholfri Carlsberg Nordic fylder du din egen øltønde. Vi ved fra vores kunder, at der er brug for at støtte de lokale caféer, barer og restauranter så snart samfundet åbner igen. De har brug for en håndsrækning og en god start på genåbningen. Den vil vi gerne være med til at sikre sammen med danskerne,” siger Henrik Friis Fredvig, On-trade Direktør i Carlsberg Danmark.

Køber man en øl på returflaske eller en dåseøl i det lokale supermarked, kan man hurtigt scanne etiketten og dermed fylde sin digitale ølfustage på Carlsbergs hjemmeside www.Carlsberg.dk. Når man har scannet fire øl (max. én om dagen) har man fyldt sin ølfustage, som kan veksles til to gratis fadøl, når den lokale beværtning åbner igen.

”Vi har reserveret 50.000 fadøl, som vores barer og restauranter kan uddele gratis ved genåbningen. Den digitale øltønde opfyldes ved hjælp af en meget let og simpel web-app, som vi løbende opdaterer. Lige nu tilbyder vi øl-for-øl med Carlsbergs øl, men vi arbejder på højtryk for at tilføje Tuborg og de andre ølmærker i vores portefølje såsom Jacobsen, Kronenbourg Blanc, Grimbergen og Brooklyn,” siger Henrik Friis Fredvig.

”Adopt a Keg” lanceres i Danmark, men planen er at rulle ideen ud i Carlsbergs andre markeder, der er ramt af udbruddet af COVID-19.

”Vi tester øl-for-øl her i Danmark, og håber, at danskerne vil hjælpe barer og restauranter, så snart det er forsvarligt at åbne dem igen. Vi har bevist, at vi kan stå sammen under krisen. Ved at spare op til to gratis fadøl, håber vi selvfølgelig, at man tager sin ven eller veninde under armen. Udskænkningen skal selvfølgelig ske på forsvarlig vis under hensyn til myndighedernes anbefalinger. Nu skal vi vise, at vi også kan åbne samfundet op igen sammen,” siger Henrik Friis Fredvig.

Om Carlsbergs initiativer under COVID-19 krisen

Dette seneste tiltag kommer efter en lang række initiativer, hvor Carlsberg har omstillet produktionen på bryggeriet i Fredericia til alkoholbase til brug for håndsprit.

Før påsken annoncerede bryggeriet, at man som en del af et konsortium støttet af Novo Nordisk Fonden og Carlsbergfondet mellem Ørsted, Ree Holding og Rigspolitiet ville omstille en stor del af produktionen i Fredericia til at levere alkoholbase til produktion af håndsprit. Ti tankbiler opererer nu i døgndrift for at levere 1,4 millioner liter alkoholbase om ugen for at holde den nye anlæg kørende. Forinden havde Carlsberg testet produktion af håndsprit ved at donere vinbase fra Somersby. Carlsbergfondet, Ny Carlsbergfondet og Tuborgfondet har målrettet 95 millioner kroner til virus- og adfærdsforskning, museer, kulturinstitutioner samt civilsamfundet for at iværksætte aktiviteter målrettet de mennesker, der er særligt berørt af coronavirus (COVID-19).

Om Henrik Friis Fredvig

Henrik Friis Fredvig tiltrådt som ny VP On Trade den 23. marts, og indtrådte dermed i Carlsberg Danmarks Ledergruppe. Han referer til Peter Haahr Nielsen, direktør for Carlsberg Danmark.

Henrik Fredvig startede sin karrierer i Carlsberg tilbage i 2011 som Key Account Manager i Convenience i Off Trade, og blev senere udnævnt til Field Sales Director, for 2018 at blive Customer Channel Director i Off Trade i Carlsberg Denmark. Henrik kommer senest fra en stilling som Customer Channel Director i On Trade, en rolle han har siddet i siden 1. januar i år.

Peter Haahr Nielsen siger: ”Jeg er virkelig glad for, at Henrik står klar til at overtage stafetten i On Trade. Vi får en engageret og initiativrig i salgsdirektør, som i kraft af sine mange år i Carlsberg har en indgående indsigt i forretningen. Jeg har fuld tillid til, at han vil gøre en forskel.”

Henrik bor i København med sin hustru og deres søn på 12 år.

Simon Fibiger, der har fungeret som VP On Trade siden 2016, udnævnes til VP Category and Customer Development i Carlsberg Group med reference til Joao Abecasis, Group CCO.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer