Tøjhuset kunne fornyligt annoncere, at manden bag sidste års kæmpe sommerhit, Bro, kommer til Fæstningsbyen. Bag succesen med Sydpå ligger over 8 millioner visninger på Youtube og hele 17,8 millioner streams alene på Spotify.

Der vil helt sikkert blive rift om billetterne når den mest streamede kunstner i Danmark i 2018 rammer Tøjhuset fredag den 11. oktober.

Sydpå tog alle med storm på en uset måde, for Bro, han havde haft en kæmpe hit i 2016 med “Hvor er du Bro”. Det var på det helt rigtige tidspunkt for den unge sanger, med det borgerlige navn Kevin Andreasen, født i Rødovre. Alle unge kaldte pludselig hinanden bro i stedet for ven, det var adopteret fra indvandrermiljøet. Det udtryk blev for alvor folkeeje, da Basim hjalp med sangskriveriet og Bro ledte efter sin kammerat på hittet fra 2016.

Siden er det kun gået en vej for Bro og han har dobbelt platin med i bagagen til Fredericia. Der skulle i følge tidligere koncerter næsten komme ild i Tøjhuset, når den unge hitmager står på scenen. Kevin Andreasen er en talentfuld ung mand, der også kunne blive professionel fodboldspiller. Kevin har tidliger spillet for Danmarks U16-landshold i fodbold. Han spillede i Brøndby IF i sine unge år.

Sune Rasmussen
Sune Rasmussen – Leder på Tøjhuset. Foto: Thomas Lægaard, Fredericia AVISEN.

For Tøjhuset er det et meget ungt og stort navn, jeg ringer til Tøjhusets leder Sune Rasmussen for at høre om tankerne omkring denne booking.

Hvor er du Bro?“, indleder jeg og håber for artiklens relevans at han er på ferie syd på og sidder med en rom og cola.

“Nej jeg sidder på hjemmekontoret og laver økonomi, mens jeg drikker kaffe, jeg er i Esbjerg det må da også være sydpå”, griner Sune.

Er det for at sætte de helt unge mere i spil i booker Bro?

“Det kan man sige. Vi sigter altid efter at have et bredt program med mange forskellige genrer. Her er Bro en som henvender sig til de unge og rammer spot on i forhold til popularitet. I forhold til det unge publikum, kommer vi til at se et publikum til koncerten med Bro, som måske ikke er stamgæst i Tøjhuset – når det så er sagt, er publikummet bredt. Fra børn til det mere voksne”, siger Sune.

Hvad er det for en generation der lytter til Bro?

“Generationen som især lytter til Bro, er unge, der bliver eksponeret gennem en lang række af medier. F.eks. internettet. Ved at give Bro en plads i programmet, tilvender vi forhåbentlig den målgruppe, til også at opsøge shows på spillesteder som Tøjhuset”, siger Sune.

Vi afslutter telefonsamtalen fra de sydligere egne og vil glæde os til at opleve Bro på Tøjhuset. Fredericia AVISEN skal nok komme med en anmeldelse af koncerten.

http://www.detskerifredericia.dk/indhold/fyn-rundt-2019
Annonce.