Fleksible arbejdspladser stiller stigende krav til leverandører af IT-service

Det danske arbejdsmarked er i hastig forandring. Stadigt flere medarbejdere bliver mobile – og antallet af devices og enheder stiger. Det stiller øgede krav til landsdækkende teknisk support og IT-rådgivning. ComTeam har derfor ansat Brian Holch, der som ny Field Service-direktør bl.a. skal sikre væksten hos IT-virksomhedens livscyklusløsninger

Oppetid er lig med produktionstid, gode kundeoplevelser og indtjening, mens nedetid på virksomhedens udstyr omvendt giver frustrationer, dårlige kundeoplevelser og koster virksomhederne dyrt. Det ved de store virksomheder godt og har derfor interne IT-afdelinger, der døgnet rundt supporterer deres organisation og medarbejdere.

De små og mellemstore virksomheder har ikke altid samme muskelkraft, så de søger i stigende omfang eksterne samarbejdspartnere, der både kan bistå med udarbejdelsen af en strategi, hvor man finder de rigtige løsninger og systemer, der passer til den enkelte arbejdsplads, og som efterfølgende kan supportere virksomhederne gennem en hotline og servicere hardware og software ude i virksomhederne.

IT-udstyret skal bare virke
Det mærker man hos ComTeam A/S, som både råder over et centralt overvågningscenter, der sikrer mod hackerangreb, og en landsdækkende konsulent- og serviceorganisation, der rykker ud, når der er brug for support på stedet.
– De fleste kender til frustrationerne, der opstår på en arbejdsplads, hvis man ikke kan logge på sin pc, eller hvis printeren bryder ned midt i en produktion af vigtige dokumenter. Men det kan blive værre endnu. For i en tid, hvor flere og flere medarbejdere bliver mobile og i stigende omgang anvender smartphones og tablets, stilles der større og større krav til virksomhedens sikkerhedssystemer og udstyr. De fleste er ligeglade med teknikken, den skal bare virke, fastslår adm. direktør Micael Top.

Annonce

Behov for sparring og support
Han fortæller, at ComTeam i stigende omfang bliver inddraget i udarbejdelsen af IT-strategier blandt SMV’erne, der typisk har få eller slet ingen IT-ressourcer og som derfor efterlyser bistand til alt fra simple spørgsmål som valg af produkter til avancerede opgaver som design af infrastrukturen i en virksomhed, hvor man er i tvivl, om man skal have egen server eller lægge alle opgaver i skyen.
– Med et stigende antal opgaver, der spænder fra overordnede IT-strategier fra virksomheder med flere adresser til helt almindeligt break & fix-support af udstyr i butikker eller på kontorer, har vi valgt at styrke vores serviceorganisation med Brian Holch, der som ny Field Service-direktør blandt andet får til opgave at styrke vores livscyklusløsninger til vores voksende kundeportefølje, fortæller Micael Torp.

ComTeams kundeportefølje tæller alt fra den lokale håndværker og butik til regionale eller landsdækkende virksomheder med vidt forskellige behov. Men fælles for dem alle er, at IT er et afgørende redskab for deres forretning. Derfor er oppetid afgørende for, at virksomheden kan fungere både internt og eksternt.
– Vi er i en tid, hvor det ikke kun er de store virksomheder, der oplever hackerangreb og IT-nedbrud. Virksomheder af mindre størrelse oplever også problemer, og det kan have store konsekvenser for deres omsætning, hvis der går flere dage, hvor systemerne er nede, fortæller Brian Holch, der tidligere har været i IT-giganten Atea og senest kommer fra en stilling som Field Service director i InfoCare A/S.

Mountainbike-rytter og soccer dad
Før sin tid i IT-branchen var Brian Holch 11 år i forsvaret, hvor han havde fem udsendelser til henholdsvis Balkan og Irak. I dag udfordrer han stadig sig selv fysisk, når han nu på ottende år som mountainbike rytter typisk tager 30 kilometer i sadlen i de midtjyske skove. Han bor sammen med sin kæreste i landsbyen Selling i Favrskov Kommune, hvor han nyder at være soccer dad for sin bonussøn og sin søn på fem år.

Fakta om ComTeam A/S
• ComTeam tilbyder konsulentydelser inden for IT-strategi og rådgivning. Herudover råder IT-virksomheden over et landsækkende net af kørende field service-teknikere samt et avanceret S.O.C 24-overvågningscenter, der holder øje med kundernes IT-systemer, håndterer cyber-angreb og afværger IT-kriminalitet 24 timer i døgnet året rundt.
• Virksomheden har kunder i alle størrelser, men bistår primært små og mellemstore virksomheder, der ikke har en intern IT-afdeling tilknyttet, men stadig har brug for den ekspertise, som en IT-specialist kan supportere virksomheden med.
• ComTeam har hovedkontor i Fredericia og afdelingskontor i Ringsted, der bistår kunder overalt i Danmark.
• Blandt den voksende IT-virksomheds kunder og samarbejdspartnere er Ulvedal MC, InfoCare, Visma og Københavns Bustrafik.