Social- og Beskæftigelsesudvalget har flere gange afholdt borgermøder, og formand for udvalget, Peder Tind, fortæller til Fredericia AVISEN, at de får mange gode inputs ud af borgermøderne.

I sidste uge afholdt Social- og Beskæftigelsesudvalget et borgermøde i Fredericia Idrætscenter, hvor ADP Lounge med udsigt over thansen ARENA dannede rammerne om dialogen mellem borgere og politikere.

“Det var vores andet borgermøde, et møde vi havde arrangeret som en opfølgning på det møde vi havde i januar. Jeg synes det var en stor succes, at mere end hundrede valgte at møde op til vores borgermøde”, fortæller Peder Tind, formand for Social- og Beskæftigelsesudvalget.

“Mere end tyve forskellige virksomheder var repræsenteret ved mødet, og det viser tydeligt, at der er en meget stor interesse for området. En interesse for hvordan virksomhederne og Jobcentret kan spille bedre sammen. Så jeg kan kun konkludere, at det er en stor succes, når der er så stor opbakning til arrangementet”, fortsætter Tind.

God dialog

“Der var en god dialog i de fire paneldebatter, hvor folk fik lov til at stille deres spørgsmål. Det var tydeligt, at virksomhederne efterspørger en indgang til virksomhedsservice i jobcentret. Når man som virksomhed har brug for hjælp, skal man tale med en enhed, og og ikke flere. Vi har brug for en Key Account manager, som vi giver til virksomhederne, så de nemmere får fat på de mennesker, de skal have fat på. Det kvitterer vi med at sige ja til”, fortæller Peder Tind.

“Virksomhederne vil også gerne have hurtigere responstid, man har brug for et relativt hurtigt svar. De efterspørger arbejdskraft. Det skal vi lytte på og arbejde med at sikre – også med den ene engang”, fortsætter Tind.

“Der var også en snak om hvordan man kan få flere Fredericianere i arbejde, hvordan vi kan synliggøre de åbne jobmuligheder der er, så det ikke bare er et vindue hvor man kan kigge på jobopslag”, forklarer Peder Tind.

“Vi skal også tænke i flere Pop-Up-Messer, som eksempelvis det vi havde med Meny. Det resulterede i, at Meny ansatte tyve medarbejdere. Så det har vist sig at virke. Det er en meget god ide, at vi har en mere levende jobformidling”, fortsætter han.

“Det er et stort område og opgave, vi har fået. Vi er virkelig i arbejdstøjet og har været det fra dag 1. Det er ingen nemme løsninger på det område her. Det er det lange seje træk og samarbejde”, slutter Peder Tind.

https://fairbillet.dk/Store/Basket/BuyTicket?EventId=249&TicketCategoryId=845d