I morgen er 10 år siden, at Fredericia fik et vaskeægte gigabrand-bilhus i form af den tyske bilfamilies Premium-afdeling, Audi. Det fejres med en reception tirsdag, hvor man ser tilbage på de 10 år, samtidig med at man kigger ind i fremtidens bilmarked.

Det er en stolt filialchef hos Audi Fredericia, Kim Sørensen, der fortæller om den runde fødselsdag for Audi Fredericia. I morgen går han på scenen i det smukke bilhus for at fortælle historien om de første 10 år, men Fredericia AVISEN har fået en forsmag.

Audi Fredericia. Foto: Marc Østergaard, weshootcars

“Vi fejrer dagen sammen med kunder, samarbejdspartnere og dem som har lyst til at være med. Her vil vi se tilbage på opstarten i 2009, da bilhuset så dagens lys. Vi åbnede Nordens største bilhus på en ødemark i Fredericia uden kunder på salgs- eller eftermarkedssiden,” siger Kim Sørensen og fortsætter:

“Mange tænkte, hvad har de gang i – tiden taget i betragtning, men her 10 år senere sælger vi 1800 enheder om året, og vores eftermarked gør det fremragende. Vi gjorde os klar til fremtidens biler i Danmark, og så på, hvordan man kunne sælge og servicere bilerne.”

Audi Fredericia. Foto: Marc Østergaard, weshootcars

Hvad er det bilhuset kan?

“Det kan alt. Vi er et stærkt brand og et godt hus med nogle dygtigere medarbejdere og med passionerede kunder, der også brænder for Audi. Men grundlæggende kan Audi skabe en premium-oplevelse, både ved køb af ny- og brugt Audi, samt vores servicering af kundernes biler,” fortæller Kim Sørensen.

Læs også Fredericia Kommune modtager donation fra lokalt bilhus⁩

Vi har hos Audi Fredericia valgt at donere et beløb til Fredericia Kommune, som skal bidrage til at gøre Fredericia endnu mere grøn. Både alle pengene fra jubilæums-receptionen, hvor vi har bedt vores gæster donere penge frem for gaver, samt et beløb direkte fra Audi udmøntes sammen med Fredericia Kommune til gavn for miljøet og klimaet med et eller flere grønne initiativer. Vi vil som erhvervsdrivende i byen gerne slå et slag for den grønne omstilling. Det sker ikke over natten, uanset hvilken branche man arbejder i, men det er vigtigt at komme i gang og bakke op.

Kim Sørensen, Filialchef i Audi Fredericia.

Nu taler du om kunderne, er de lokale eller kommer de langvejs fra?

“Begge dele. Vi har godt fat de lokale kunder og vi har mange lokale samarbejdspartnere. Vi er glade og stolte over at være en del af Trekantområdet og Fredericia, men vi dækker også Sønderjylland som distrikt, så sammen med vores servicepartnere afholder vi Audi-days for at vise kunder fra f.eks. Esbjerg, Sønderborg og Ribe, hvad Audi kan,” fortæller Kim.

Filialchef Kim Sørensen, Audi Fredericia. Foto: Marc Østergaard, weshootcars

Nu har du selv været med i ni af de 10 år, hvordan har det været?

“Det har da været helt fantastisk. En eventyrlig og fantastisk rejse med op- og nedture. Vi startede i finanskrisens tid, og det var hårdt, men jeg har også været med på den anden side, hvor det gik rigtig stærkt. Jeg har også prøvet politiske indgreb, hvor afgiftsomlæggelser i Danmark fuldstændig satte en stopper for købelysten, fordi forbrugerne ikke kendte fremtiden og markedet, så jeg har prøvet lidt af hvert, men jeg ville ikke være det foruden. Det har været en super god rejse, ekstremt sjovt og ikke mindst lærerigt, hvad jeg har oplevet sammen med kunder og medarbejdere,” siger Kim Sørensen.

I morges fejres AUDI Fredericia med en reception og lidt bespisning, et glas vin og en status over, hvor AUDI Fredericia var, er og hvor huset skal hen, og så ønsker man naturligvis huset og medarbejderne tillykke. På lørdag fejres AUDI Fredericia internt, når husets medarbejdere giver den gas og fester med påhæng.

Om Audi

Audi er en bilfabrikant med hovedsæde i Ingolstadt i Tyskland og blev grundlagt 25. april 1910 af August Horch. I 1932 sluttede Audi sig sammen med tre andre tyske bilproducenter og dannede Auto Union. Det velkendte logo er fire ringe, der repræsenterer producenterne Audi, Horch, DKW og Wanderer. Læs mere her

https://www.facebook.com/menyfredericia/