Efter 17 år hos Nordeas filial i Fredericia er Annette Snejbjerg pr. 1. marts blevet ansat som privat rådgiver hos Spar Nord i Fredericia, hvor filialdirektør Torben Ploug fremhæver Annettes kompetencer inden for daglig tale med kunderne, som er vigtig i en tid, hvor det digitale bliver mere og mere udbredt.

Klokken har rundet 10:00, da jeg stod ude foran Spar Nord i Sjællandsgade. Et par kunder ventede på at døren skulle gå op, da de skulle ind at hæve penge i den nye automat på den anden side af døren.

Netop det punkt er en del af udviklingen i bankbranchen generelt. Som bankkunde kan man gøre langt de fleste ting selv, og det seneste nye i Spar Nords filial i Fredericia er, at man med den nye automat selv skal sætte pengesedler ind uden at henvende sig ved skranken.

Inde i Spar Nord er skranken der stadig. Kvinden bag skranken rettede sit blik mod Annette, der efterfølgende kom og tog imod mig. Sidenhen kom filialdirektør Torben Ploug, og så gik turen ind på Torbens kontor, hvor vi skulle tale om det seneste skud på stammen i Spar Nord, nemlig Annette.

Annette er 45 år og kommer fra Kolding, men er flyttet til Taulov, hvor hun bor med sine to børn. Pr. 1. marts blev hun ansat i Spar Nord, men med sig i pengekassen har hun samlet bunkevis af erfaring.

“Jeg startede som bankelev tilbage i 1994 på den gode gammeldags måde, siden har jeg hængt ved i faget,” siger Annette med et smil på læben og fortsætter:

“Tal og økonomi har altid haft min interesse, og i 9. klasse tilbage i 1989 var jeg i praktik hos Sparekassen Sydjylland i Kolding,” fortæller Annette.

Efter endt folkeskole lå det dog ikke i kortene, at Annette skulle havne i bankbranchen.

“Efter 9. klasse vidste jeg ikke, hvad jeg ville, så jeg startede på gymnasiet for at få en bred uddannelse, og blev matematisk student. Efterfølgende rejste jeg rundt i Australien og Sydøstasien, inden jeg tog et år på Handelsskolen, som man kunne på det tidspunkt, og startede som elev i Danske Bank,” forklarer Annette.

Senest har Annette været ansat 17 år hos Nordeas Fredericia-afdeling, men nu er hun startet på nye eventyr i Spar Nord.

“Jeg havde været mange år det samme sted, og ville prøve noget nyt. Så jeg valgte Spar Nord, fordi de har deres vision med, at den digitale strategi skal gå hånd i hånd med den personlige rådgivning. Det var det, der tiltalte mig,” udtaler Annette og bliver suppleret af Torben i forhold til den digitale strategi:

“Vi samarbejder med startup virksomheder, som er med til at lave vores nye digitale løsninger. Vi har en vision om, at vi vil være med i det digitale, men det personlige spiller også en rolle. Derfor ansatte vi Annette, fordi hun har evnen til at tale et godt sprog med kunderne, og derudover har hun også sit faglige grundlag i orden,” siger Torben.

Meget apropos digitale løsninger. Langt de fleste kunder laver deres basis ting som regninger hjemme fra privaten, og det har givet nye opgaver til bankrådgiverne.

“De fleste laver deres daglige bankforretninger hjemmefra, og derfor er det vigtigt, at vi er gode rådgivere, når kunderne endelig skal bruge os. Det er vigtigt, at vi kan finde den bedste løsning til kunderne,” siger Annette, inden Torben indskyder:

“Kunderne har førhen følt, at de var lidt de små, hvor det i min verden har ændret sig til, at vores kunder er skarpe og kloge, og har styr på mange ting Nu skal vi være proaktive for kunderne, der ikke hænger på træerne.”

Når Annette ikke er på arbejde i Spar Nord, har hun flere interesser, som hun dyrker.

“Jeg er aktiv i den lokale gymnastikforening, hvor jeg dyrker step. Jeg er også aktiv i den lokale klub Taulov motion, hvor jeg løber et par gange i ugen. Det bliver ikke så langt, men mere de der 5-7 kilometer, ellers går tiden med børnene og mine veninder,” lyder det fra den nyansatte rådgiver i Spar Nord, Annette Snejbjerg.

Spar Nords Fredericia-filal tæller i alt 15 rådgivere.

https://mikeno.dk/t262/M%C3%B8d%20og%20lyt%20til%20foredrag%20med%20Umahro%20Cadogan%20fra%20%22Spis%20dig%20rask%22
Annonce – køb billet her