Undskyld mit lokalpatriotisme, men man kan ikke andet end blive svimlende imponeret over, hvordan pokker det lykkedes Bjørg Gamst at udstråle så meget karisma og samtidig at udvikle sig kunstnerisk i en så spændende retning, som hun gør!  Hendes sangstemme  stjæler al opmærksomheden i rockmusicalen LIZZIE, hvor hun med så meget saft og kraft i stemmen leverer en energiudladning af dimensioner, så rockguderne må lade sig forbarme. Der er virkelig forskel i hendes stemme fra den danske version af LIZZIE, hvor hun også havde hovedrollen som Lizzie Borden, og til den engelske version. Englænderne har virkelig noget at glæde sig til, når LIZZIE rammer London til februar.

Nu er det ikke for at forklejne de tre andre store internationale musicalstjerner, som også medvirker i rockmusicalen LIZZIE. Eden Espinosa (US), Bleu Woodward (UK) og Jodie Jacobs (UK) leverer sammen med Bjørg Gamst en fed og anderledes aften i rockens tegn. De fire på scenen går ind under huden på publikum. De er alle perfekt castet til deres rolle.

Musikken til LIZZIE bliver leveret af et 6-mands stort orkester, som blæser publikum bagover af begejstring. Her er virkelig tale om rutinerede musikere, som præcis ved, hvilke knapper de skal trykke på. Hold da helt ferie. De fik virkelig blæst alt spindelvæv og støv ud af Fredericia Teaters lille sal. Fantastiske musikere, som spillede røven ud af bukserne. De fortjener virkelig at blive hyldet efter hver forestilling.

Jeg anbefaler på det varmeste, at man ser forestillingen, inden det er for sent. Den er splatter-skisme god, hvis man er til gys, blod, rock og goth.

( 6 stjerner )

LIZZIE er en ægte rockmusical, der genfortæller den blodige legende om Amerikas favorit-øksemorder Lizzie Borden. Musicalen tager os med tilbage til august 1892, hvor den unge Lizzie Borden blev anklaget for brutalt at myrde sin far og stedmor med en økse. Lizzie var den eneste mistænkte i den grusomme sag.

Spilleperiode: 27. januar – 5. februar 2017