I sidste uge blev Årets Elevkonkurrence afholdt på Hotel- og Restaurantskolen i København. Her blev Jeanette Camilla Ottesen én af de helt store vindere, da hun vandt titlen som Årets Receptionistelev. Til dagligt er Jeanette at finde i receptionen på Comwell Kellers Park i Vejle, hvor hun er i gang med at færdiggøre sit elevforløb.

”Jeg tror nok, at det her er den største dag i mit liv” sagde en glad og lettet Jeanette, efter hun modtog prisen som Årets Receptionistelev i en regn af konfetti. Jeanette havde håbet på en sejr, men ikke turdet tro på det. For selvom hun havde klaret dagens udfordringer til perfektion, så var konkurrencen hård. Glædesudbruddet var derfor stort hos både Jeanette, hendes familie og kollegaer, da dommerne råbte Jeanettes navn højt og inviterede hende op på scenen for at få overrakt guldmedaljen og et rejselegat på 5.000 kr.

Det var på baggrund af sine kvalifikationer, at Jeanette Camilla Ottesen var blevet udvalgt af sin lærer fra Tech College Aalborg til at deltage i danmarksmesterskaberne. Kun tre elever fra skolen fik den unikke mulighed tilbudt.

Dagens opgaver var udfordrende
Konkurrencen startede tidligt på dagen med gennemgang af et hotelværelse, hvor Jeanette skulle udpege fem mangler. Derefter skulle hun checke to hotelgæster ud, tage en teoritest og håndtere en fiktiv gæstehændelse foran et kritisk dommerpanel. Under gæstehændelsen trak Jeanette en svær case, hvor gæsten, hverken ville betale for sit ophold eller forbrug i minibaren og samtidig ville have regningen sendt til sit firma, som der ikke var lavet en aftale med. Det slog dog ikke Jeanette ud, tværtimod. Hun formåede både at gøre gæsten glad og tilbyde ham en Grab ’n Go morgenmad med på vejen, som han takkede ’ja’ til.

Ifølge Jeanettes kollega viste hendes håndtering af gæstehændelsen, at hun var den helt rigtige vinder til Årets Receptionistelev. ”Jeanette klarede gæstehændelsen så flot. På intet tidspunkt virkede hun usikker eller tøvende. Hun vidste lige præcis, hvordan hun skulle håndtere situationen og gæsten, trods det, at det var en svær case” sagde en stolt receptionschef, Susie Rud fra Comwell Kellers Park.

Stor opbakning fra kollegaerne
Jeanette havde i månedsvis trænet op til konkurrencen, og her spillede hendes kollegaer en central rolle. Hun havde derfor kun rosende ord til overs for sine kollegaer fra Comwell Kellers Park. ”Mine kollegaer har været så søde i forbindelse med min deltagelse. De har både bakket mig op i dag, og de har klædt mig godt på til dagens udfordringer. Jeg tror vidst nok, at jeg skylder dem en omgang for deres store hjælp” sagde en smilende Jeanette, inden turen atter gik hjem til Jylland.