Om en uge slår årets InnoCamp 2019 dørene op i Fredericia Idrætscenter. Cirka 600 elever skal i to dage arbejde med udfordringer stillet af otte virksomheder – HOME, DGI, Fredericia Kommune, Jutlander Bank, Pump Track, Autohuset Vestergaard, Danske Mejerier og ProPrint. De bedste ideer dyster om at vinde 10. udgave af innovationscampen.  Virksomhederne glæder sig til at få adgang til de unges iderigdom.

Der er altid plads til nye ideer, når virksomheder arbejder med at udvikle deres forretninger. I den forbindelse kan unge mennesker, der tænker kreativt og ”ud af boksen” være gode sparringspartnere.

Mette fra home Fredericia Foto: Thomas Kvist Christiansen

På årets store innovationscamp, InnoCamp 2019, i Fredericia Idrætscenter skal otte virksomheder i år nyde godt af cirka 600 unges iderigdom. Ejendomsmæglerkæden HOME deltager i år, fordi medarbejderne her gerne vil have gode ideer til, hvordan man kan skabe et mere nuanceret billede af, hvad det vil sige at være ejendomsmægler. Det er daglig leder af HOME i Fredericia, Mette Juul Jensen, der tog initiativ til at tilmelde sig årets InnoCamp, fordi der kan være en god anledning til at nytænke markedsføringen.  

Fra ide til virkelighed

– Vi vil gerne have de unge mennesker til at hjælpe med at give et mere nuanceret billede af en ejendomsmægler anno 2019 og også give os input til, hvordan man bedre kan komme i kontakt med de unge førstegangskøbere. Vi er markedsledende ejendomsmægler i Fredericia, og det kræver noget at fastholde den situation. Vi skal udvikle os, fastslår Mette Juul Jensen og lægger ikke skjul på, at der i høj grad er plads til at omsætte de unges ideer til virkelighed.

– Vi er ganske rigtigt en stor ”maskine” med mange afdelinger rundt i landet, men vi har hele tiden fokus på nye ideer, der kan skabe udvikling. Derfor kan jeg også love, at, dukker der gode ideer op på InnoCamp 2019, er vi klar til at realisere dem.

Fredericia Kommune udfordrer eleverne på fugleudfordringer. Foto: Thomas Kvist Christiansen

Samme holdning har Bjarne Christensen fra Fredericia Kommune, der for tredje gang er med til at stille en udfordring til eleverne. Det har tidligere handlet om bortskaffelse af brugte mobiltelefoner og ideer til indretning af et nyt genbrugscenter. I år handler det om komme med ideer til at løse udfordringer omkring visse fugle, der er uønskede mange steder.

Magnus fra KIA Foto: Thomas Kvist Christiansen

Skal vi dele eller eje vores biler

Konkrete ideer vil også blive modtaget konstruktivt af trykkerivirksomheden ProPrint, Danske Mejerier, Pump Track, Jutlander Bank, DGI og Autohuset Vestergaard.

Når InnoCamp 2019 slår dørene op i Fredericia Idrætscenters hal 5 og 6, vil de mange unge kunne tage en spritny hybrid KIA e-Niro i nærmere øjesyn. KIA-ansvarlig hos Autohuset Vestergaard, Magnus Løvstad Moslund, var hurtig til at takke ja, da der kom invitation til at deltage på årets InnoCamp.                

– Det er meget spændende, at vi på den måde kan få mulighed for at spørge de unge, hvordan de ser på det at køre i bil i fremtiden – om de mener, at vi fortsat skal eje vores egen bil, lease den eller dele den med andre; eller noget helt andet. Vi lever i en tid nu, hvor der er meget fokus på grøn energi og eldrevne biler med intelligent og førerløs teknologi. Jeg glæder mig rigtig meget til at opleve de unge komme med deres bud på, hvordan vi som bilforhandlere skal operere i en ikke så fjern fortid med de intelligente biler, fortæller Magnus Løvstad Moslund.

http://bit.ly/lolalecture

SKRIV EN KOMMENTAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her