I den største undersøgelse, der er gennemført om danskernes sexliv, med 2000 repræsentativt udvalgte danskere, er et af temaerne “Danskernes brug af sexlegetøj”. www.belugi.dk præsenterer her resultaterne, der fortæller om danskernes indkøb og brug af sexlegetøj.

42% af danskernes køber sexlegetøj og ca. 10% køber sexlegetøj minimum én gang hver tredje måned. Der ses ingen signifikante forskelle på mænd og kvinder. Derimod ses det, at det især af den yngre del af befolkningen køber meget sexlegetøj. Blandt de 18 – 30 årige køber 20% sexlegetøj mindst hver 3. måned, blandt de 31 – 50 årige er det 10% og blandt de 51+ årige er dette tal kun 1%, der køber sexlegetøj mindst hver 3. måned.

Længden af parforholdet har også signifikant indflydelse på, hvor ofte man sexlegetøj. Blandt de nyforelskede, der har været sammen i 0 – 1 år, køber 32% sexlegetøj minimum hver 3. måned, hvorimod det kun er 5% af dem, der har været i parforhold i 6+ år.

Vibratoren er kommet for at blive!

Det mest solgte produkt i de danske sexshops er en vibrator. 43% af den danske kunder i sexshops har købt en vibrator. Og her er der naturligvis stor forskel på mænd og kvinder.

Således har 52% af kvinderne købt en vibrator og kun 35% af de danske mænd. Umiddelbart skulle man tro, at det især er single kvinder, der køber vibratorer, men det viser sig, at både singler og personer i parforhold er lige tilbøjelige til at købe vibratorer.

Ud over vibratorer køber danskerne hovedsageligt glidecreme (32%), dildo uden vibrationer (32%), massageolie/massagelys (20%), frækt undertøj (18%), penisring (15%) og butt-plugs (15%).

Bondage for alle

Kigger vi på den gruppe af produkter, der hører ind under kategorien bondage, ser vi, at over halvdelen af kunderne i de danske sexshops køber bondage produkter. Det er også hvad vi selv oplever hos www.belugi.dk fortæller Mik S. Oddershede. Produkter til blid bondage er populære som aldrig før. Vores kunder køber masser af bondage produkter, måske på grund af Fifty Shades of Grey bølgen. Og med den nye film Fifty Shades Freed, der har premiere den 8. februar vil vi sikkert igen se en stigning i antallet solgte produkter indenfor blid bondage. Så vi kan roligt sige, at bondage er virkelig blevet et produkt for alle, fortæller Mik S. Oddershede.

Danskerne vil helst købe deres sexlegetøj online

Klart den største del af danskerne foretrækker at handle online, når de køber sexlegetøj. Således svarer 40%, at online butikker er deres foretrukne sted at handle. 23% vil helst handle i en fysisk butik og 29% foretrækker både at handle online og i en fysisk butik.
Der ses ingen forskelle på resultaterne på køn eller alder, så online butikkerne henvender sig generelt til alle danskere.