Børn, dagplejere og pædagoger er vendt tilbage til en helt ny hverdag, hvor de skal opholde sig mest muligt udenfor. Heldigvis viser vejret sig fra sin gode side, og med de mange solrige dage er det vigtigt at huske solcremen og de gode solråd. Det har børnene fra Fredericia helt styr på. De 325 børn er nemlig blandt de 45.000 børn, der i år har været med i kampagnen SolSikker, hvor børn i børnehaver og legestuer lærer om solbeskyttelse.

Skygge, solhat og solcreme. Det er med at huske de tre solråd, når dagene i institutionen tilbringes udenfor i solrigt vejr. Heldigvis er ca. 45.000 danske børn nu klædt godt på til en solsikker sommer, efter at de i maj måned har deltaget i kampagnen SolSikker. Kampagnen er udviklet af Derma og Børneulykkesfonden og har til formål at lære børn om solbeskyttelse via et sjovt og involverende læringsmateriale. I år har 800 legestuer og institutioner landet over leget med.

Det er sjovt at blive SolSikker i Fredericia
I Fredericia har de 325 børn danset, sunget og leget sig solsikre med den gratis solpakke fra Derma og Børneulykkesfonden. Pakken består af en række aktivitetslege, sange, danse, solcreme fra Derma, vendespil, minibøger om Sille Solhelt, tegninger til farvelægning, solsikkefrø, en badebold og meget mere.

”Læringsmaterialet er udviklet af en pædagogisk konsulent for at sikre, at det passer til børnenes udvikling. Det skal være sjovt og lærerigt, for sådan klæder vi bedst de små på med gode solvaner,” udtaler Henriette Madsen, generalsekretær hos Børneulykkesfonden.

Solsikker sommer i de danske børnefamilier
En ny undersøgelse foretaget af Epinion for Børneulykkesfonden og Derma blandt 1.014 forældre viser, at knap hver fjerde forælder med børn i institutionsalderen ”ofte” eller ”af og til” undlader at smøre børne ind, selvom UV-indekset er over 3. Den primære årsag er, at forældrene glemmer det, viser undersøgelsen.

”Målet med SolSikker-kampagnen er, at vi husker børn, forældre og det pædagogiske personale vigtigheden af solbeskyttelse. De tre solråd kan ikke slås fast tydeligt nok, og vi håber, at vi har bidraget til, at mange danske børnefamilier går den danske sommer i møde med de gode solvaner helt frisk i hukommelsen,” udtaler Mette Bohnstedt, Marketing Manager i DermaPharm.

1 KOMMENTAR

Skriv et svar